Udnytter du indtjeningspotentialet?
I fællesskab kortlægger vi målgrupperne for din kunstner og udvælger de mest optimale medieplatforme og salgskanaler. Baseret på vores indgående viden om musikmarkedet, laver vi sammen en køreplan, der bringer dine udgivelser fra dig til dine kunder mest effektivt og med størst mulig fortjeneste.
Mediebilledet i voldsom forandring
Dicentia hjælper dig med at udvælge, distribuere og udnytte de mange nye muligheder, så din musik bliver konverteret i de rigtige formater, så de kan høres, købes og opleves på de mange forskellige medieplatforme.
I gamle dage var lanceringen, distributionen og kapitaliseringen på en kunstner ganske enkel. Kunstneren gav koncerter, blev spillet i radioen og solgte plader i pladeforretninger. I dag sælges musik også via tv, CD, netradioer samt download og streaming af musik på pc, mac, mobiltelefoner og smartphones.
Vi finder nye salgskanaler og indtægtskilder
Som en del af vores medierådgivning og andre services, tilbyder Dicentia at udvikle din helt egen mobile onlinebutik og salgskanal, som giver direkte adgang til forbrugerne uden om fordyrende mellemled.
Vi tror på at det i dag ikke handler om at udvælge én medieplatform og én salgskanal, men i stedet se på samtlige muligheder for at indfri indtjeningspotentialet for din musikudgivelse. Ligesom medieplatformene er salgs- og distributionskanalerne for musik vokset eksplosivt. Forbrugerne køber musik samtidigt med tandpasta, benzin, tobaksvarer og togbilletter. Så hvorfor ikke gå efter indtægtskilder, som du måske aldrig før har overvejet?
Fysiske musikbutikker:
Fra kun at købe musik i pladebutikker, kan man nu købe musik i supermarkeder, på tankstationer, i HiFi-butikker og i udvalgte tøjbutikker og kiosker.
Online musikbutikker:
Online musikbutikker som Amazon, CDON, Gucca, CD skiven og DVDOO, m.fl. er kun få klik væk.
Digitale musikbutikker:
Et stigende antal forbrugere vinker farvel til den fysiske CD, og vælger istedet udelukkende digital distribution af musikken fra onlinebutikker og musiktjenester som iTunes, DSB, TDC Play, Bilka og en lang række andre up-and-coming online musik- og filmtjenester.
Gratis eller sponsorerede musiktjenester:
Forretningsmodellen for musik bliver yderligere udfordret af gratis musiktjenester som Youtube og internetradioer eller sponsorerede musiktjenester som TDC Play, YouSee Play, Telia Musik, m.fl.
De mange nye salgskanaler og musiktjenester er både en gevinst og en hæmsko, da distributionsleddet ofte tager en stor del af fortjensten på en albumudgivelse. Det kan du undgå. Spørg os endelig til råds.
Medieplatforme
Radio, TV, Vinyl, CD, Mobiltelefon, iPod, MP3 afspiller, Smartphone, PC & Mac.
Salgskanaler
Fysiske butikker: supermarkeder, HiFi butikker, musikbutikker
Online butikker:
iMusic, CD Skiven, DVDOO, Musikbutikken, CDON, Saxo, CDWOW, Gucca, Øresneglen, m.fl.
Streaming & download butikker:
iTunes, DSB, Bilka, TDC Play, YouSee Play, DVDOO, CD Skiven, Telia Musik, 3, m.fl.
Alternative indtægtskilder
Covermount/Sampak m. ugeblade/magasiner & Merchandise.